مقالات

تناسب اندام با ورزش

التراتن اولین باشگاه بی تحرک ثبت شده ایران

تناسب اندام چیست؟ عوامل موثر بر تناسب اندام

یکی از سوالاتی است که ذهن بسیاری از ما را به خود درگیر کرده است. در دورانی که مصرف غذاهای مضر افزایش، و تحرک ما انسان ها کاهش پیدا کرده است، داشتن تناسب اندام یکی از کارهایی است که دست یافتن به آن، سخت و دست نیافتنی به نظر می رسد. ما در این مقاله قصد داریم در مورد تناسب اندام، ویژگی های آن، تناسب اندام در خانم ها و غیره صحبت کنیم.( التراتن اولین باشگاه بدون تحرک ثبت شده در ایران , تناسب اندام با ورزش )

 

تناسب اندام چیست؟

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در بحث تناسب اندام، مطرح می شود، مناسب بودن توانایی فرد برای انجام فعالیت های روزانه است. فردی که تناسب اندام دارد، استقامت و قدرت کافی برای انجام کارهای روزانه داشته و می تواند بدون استرس، خستگی و یا بیماری به کارهای خود رسیدگی کند.

اگر بخواهیم به شکل دیگری به سوال تناسب اندام پاسخ دهیم، باید بگوییم تناسب اندام، مجموعه ای از ویژگی ها و خصوصیات جسمانی است که به فرد کمک می کند با راندمان و بازده بالاتری کار کند. برای تناسب اندام ویژگی های متفاوتی تعریف کرده اند که در ادامه در خصوص آنها صحبت خواهیم کرد.

بهترین روش تناسب اندام چیست ؟

توجه به ظاهر و اندام یکی از مواردی است که بسیاری از افراد از گذشته تا به امروزه اهمیت زیادی برای آن قائل هستند و همواره دوست دارند که اندام و ظاهری ایده آل و مناسب داشته باشند. خوشبختانه امروزه روش ها و متدهای بسیار متنوع و متعددی در دنیا برای رسیدن به اندامی مناسب و دلخواه وجود دارد.

افراد زیادی هستند در دنیا که تناسب اندام مناسبی ندارند و هیکل و اندام آن ها باعث آزار و احساس ناراحتی برای آن ها می شود, معمولا این دسته از افراد همواره به دنبال بهترین روش برای رسیدن به تناسب اندام و هیکل ایده آل و مناسب هستند.

ویژگی های تناسب اندام چیست؟

ویژگی های تناسب اندام چیست، موضوع دیگری است که باید به آن اشاراتی داشته باشیم؛ این ویژگی ها را می توانیم در عناوین زیر خلاصه کنیم :

  • افزایش پیدا کردن میزان انعطاف پذیری بدن، یکی از ویژگی های تناسب اندام است.
  • بالا رفتن قدرت عضلانی فرد نیز از دیگر ویژگی های یک برنامه تناسب اندام اصولی می باشد.
  • افزایش استقامت نیز در پی تناسب اندام به دست می آید.
  • استقامت قلبی – تنفسی نیز از دیگر خصوصیات بارز تناسب اندام می باشد.

 

روش های رسیدن به تناسب اندام مناسب با اصلاح الگوی تغذیه

قطعا بسیاری از افرادی که به دنبال پیدا کردن بهترین روش برای رسیدن به تناسب اندام هستند روش ها و متدهای بسیار متنوعی را جهت رسیدن به انتظارات و خواسته های خود امتحان کرده اند و در این امر ناکام مانده اند.

لازم به ذکر است که هر فرد باید با توجه به ویژگی های رفتاری و همچنین بدن خود باید روشی مناسب و مختص خود انتخاب کند زیرا روش های لاغری متفاوت هستند و ممکن است یک روش برای تمامی افراد با خصلت ها و ویژگی های متفاوت تاثیر و نتیجه یکسانی نداشته باشد.

همچنین نکته مهمی که افراد متقاضی انجام روش های زیر باید به آن توجه کنند این است که لازمه رسیدن به موفقیت در تناسب اندام وجود تداوم و پشتکار می باشد و نباید تنها برای مدت کوتاهی این اقدامات را انجام دهید لذا توصیه می شود روشی را انتخاب کنید که مطمئن هستید می توانید حداقل برای چندین ماه آن را انجام دهید تا نتایج مناسبی بدست آورید.

یکی از مشکلاتی که در اغلب افراد دارای هیکل و اندام نامناسب دیده می شود، عدم توجه به رژیم غذایی و خوراکی هایی که توسط شخص مصرف می شود. در قسمت های زیر به برخی از رژیم های غذایی مناسب و اصولی اشاره می شود که اغلب پزشکان برای افراد متقاضی تجویز می کند.

 

( التراتن اولین باشگاه بدون تحرک ثبت شده در ایران , تناسب اندام با ورزش )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

 

 

لازم به ذکر است : که انجام تمامی رژیم های غذایی در زیر صحیح نیست و سعی کنید فقط یکی از آن ها را به طور کامل و اصولی انجام دهید.

یکی از رژیم های رایج بین افرادی که قصد کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام را دارند، رژیم غذایی کم کالری و کم شکر می باشد. افرادی که قصد کاهش وزن را دارند باید توجه داشته باشند که میزان کالری دریافتی آن ها در طول روز باید کمتر از میزان مصرفی آن باشد تا باعث کاهش وزن شود.

لذا توصیه می شود که از مصرف برخی مواد غذایی دارای کالری بالا مانند سیب زمینی و ماکارونی و سایر موارد دیگر خودداری کنید و یا به حداقل برسانید. مصرف شکر نیز تاثیرات به سزایی در چاقی و افزایش میزان چربی بدن دارد و می تواند تاثیرات منفی در تناسب اندام داشته باشد لذا مصرف آن را باید به حداقل ممکن برسانید.

یکی دیگر از رژیم هایی که افرادی می توانند در برنامه غذایی خود حتما رعایت کنند، توجه به کربوهیدرات و چربی ها می باشد. به طور کلی بدن برای سوخت ساز خود به دو عامل کربوهیدرات و چربی نیاز دارد و لازمه تامین انرژی بدن می باشند. لذا در صورتی که مصرف آن ها بیش از حد پایین بیاورید می تواند باعث احساس گرسنگی و خستگی مداوم در طول روز شود.

بنابراین به افراد متقاضی داشتن تناسب اندام توصیه می شود که در صورتی که مصرف یکی از این موارد را پایین می آورند، عامل دیگر را به طور معمول مصرف کنند تا انرژی لازم بدن تامین شود. به عنوان مثال در صورتی که میزان مصرف کربوهیدرات را پایین تر آورید، سعی کنید در طول روز از خوراکی های دارای چربی مفید مانند آجیل ، لبنیات ، ماهی ، روغن های گیاهی و سایر موارد دیگر استفاده کنید.

نکته مهمی که در رابطه با رژیم غذایی خود باید به آن توجه کنید این است که باید از منابع غذایی طبیعی استفاده کنید. خوراکی های طبیعی معمولا دارای مواد معدنی و ویتامین های مختلفی نیز هستند که می تواند برای بدن مفید واقع شود. لذا توصیه می شود از مصرف خوراکی های غیر طبیعی مانند کیک ها، کلوچه ها، چیپس و سایر موارد دیگر حتما خودداری کنید و یا به حداقل ممکن برسانید.

 

بهترین روش رسیدن به تناسب اندام ایده آل چگونه است ؟

شاید برخی افرادی که متقاضی رسیدن به تناسب اندام ایده آل هستند روش های متنوعی را برای رسیدن به هدف خود امتحان کرده باشند و در همه آن ها ناکام بوده اند. اما با مطالعات و تحقیقات بسیاری که پزشکان و متخصصان در رابطه با این متد ها انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که انجام ورزش به همراه رژیم غذایی ایده آل و اصولی بهترین روش برای رسیدن به تناسب اندام می باشد.

همان طور که میدانید روش های متعددی از جمله عمل های زیبایی برای رسیدن به تناسب اندام وجود دارد که با وجود این که این دسته از اقدامات می توانند در کوتاه مدت شخص را به نتایج مورد انتظار برسانند اما بسیاری از آن ها دارای عوارض جانبی می باشند.
لذا در حالت کلی معمولا توصیه میشود در صورتی که از این قبیل روش های طبیعی نتوانستید به نتایج مورد انتظار خود دست یابید از عمل های زیبایی برای این اهداف استفاده کنید. در غیر این صورت بهتر است از ورزش و رژیم غذایی که هیچ گونه عارضه خاصی ندارد برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

استفاده از این روش به دلیل وجود ورزش در کنار رژِم غذایی باعث می شود که بدن سوخت و ساز خوبی داشته باشد و از لحاظ سلامتی در وضعیت خوبی قرار گیرد. ورزش به روند و جریان خون نیز کمک شایانی می کند و این عامل می تواند در بهبود عملکرد اعضای بدن و عضو های آن تاثیر مثبتی داشته باشد.

در نهایت برای استفاده از این روش توصیه می شود حتما نزد یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا یک رژیم غذایی اصولی و مناسب برای ویژگی ها و بدن شما طراحی کند. همچنین بهتر است از یک مربی ورزشی نیز در رابطه با برنامه ورزشی خود کمک بگیرید تا به طور اصولی و مناسب این روش تناسب اندام ( Fitness method ) را به انجام برسانید.

 

( التراتن اولین باشگاه بدون تحرک ثبت شده در ایران , تناسب اندام با ورزش )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

 

 

انواع تناسب اندام چیست؟

تناسب اندام چیست را با صحبت در مورد انواع تناسب مورد بررسی قرار می دهیم. انواع روش هایی که برای تناسب اندام تعریف می گردد، به تیپ بدن فرد بستگی دارد. هر فرد با هر تیپ بدنی که دارد، می بایست برخی حرکت های مخصوص را انجام دهد تا به تناسب اندام دلخواه برسد. برای مثال، یکی از تیپ های بدنی، تیپ بدنی اندومورف است؛ این افراد از جمله کسانی هستند که استعداد زیادی برای چاقی و اضافه وزن دارند؛ حرکت هایی که برای تناسب اندام در این گروه توصیه می شود، در راستای کاهش میزان چربی است.

از دیگر تیپ های بدنی، اکتومورف ها هستند؛ این گروه، به صورت طبیعی و ذاتی، لاغر هستند و نیازی نیست برای کاهش وزن دست به تلاش خاصی بزنند. حرکت هایی که این گروه انجام می دهند در راستای ایجاد عضله و گاهی اوقات نیز افزایش سایز است. مسومورف ها نیز کسانی اند که بدنی عضلانی و تنومند دارند و تناسب اندام را به دلیل کاهش چربی بدن پیگیری می کنند.

تفاوت لاغری و تناسب اندام در چیست؟

تفاوت لاغری و تناسب اندام چیست، موضوع مهم دیگری است که می بایست در مورد آن صحبت کنیم. وقتی فردی تصمیم می گیرد لاغر شود، تنها چیزی که از دست می دهد، چربی هایی است که در قسمت های مختلف بدن انباشته شده اند.

در تناسب اندام، یک فرد علاوه بر آنکه چربی های اضافه را از دست می دهد، در جنبه های متفاوت نیز به آمادگی لازم دست پیدا می کند؛ این یکی از مهم ترین تفاوت هایی است که بین لاغری و تناسب اندام وجود دارد.

عوامل موثر بر تناسب اندام چه هستند؟

صحبت در مورد تناسب اندام چیست را با عوامل موثر بر تناسب اندام ادامه می دهیم. برخی از مهم ترین کارهایی که به شما کمک می کند به تناسب اندام برسید، به شرح زیر است :

  • اضافه کردن ورزش به برنامه روزانه، در ایجاد تناسب اندام کمک خوبی است. برخی متخصصان، شاه کلید تناسب اندام را ورزش می دانند.
    حذف کردن برخی غذاها مانند غذاهای فست فودی، از دیگر راه های رسیدن به تناسب اندام است. همان طوری که می دانید فست فودها، چربی زیادی دارند و زیاده روی در مصرف آنها می تواند باعث افزایش وزن شود.
  • حذف کردن نوشابه و نوشیدنی هایی که قند زیادی دارند، از دیگر عوامل کمک کننده در تناسب اندام است. اگر قند، بیش از مقدار لازم به بدن برسد، به چربی تبدیل شده و باعث چاقی در افراد می گردد.
  • پایبند بودن به یک برنامه غذایی صحیح در طی روز نیز از دیگر شرط های رسیدن به تناسب اندام است.

 

( التراتن اولین باشگاه بدون تحرک ثبت شده در ایران , تناسب اندام با ورزش )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

 

 

چگونه با ورزش‌ به تناسب اندام برسیم؟

اندکی از نفس افتاده‌اید؟ مساله‌ای نیست. شاید از چنگال یک بیماری رها شده‌اید. شاید مشغله دارید. شاید … تمایل چندانی به ورزش کردن ندارید. باز هم اشکالی ندارد. مساله مهم این است که احساس می‌کنید دوباره زمان آن فرا رسیده است. اما از آنجایی که نفر اول کلاس تمارین هوازی بودن اندکی دشوار است، لیستی از ورزش‌های مؤثر و قابل اجرا را برای شما تهیه کرده‌ایم تا بتوانید برای رسیدن به تناسب اندام به تمرینات ورزشی روزمره بازگردید.

در هر شرایطی ورزش کنید

هیچ مسئله‌ای مانند یکنواختی و روزمرگی، باعث قطع شدن برنامه ورزشی نمی‌شود. برای جلوگیری از خستگی مفرط در انجام امور، کارهایی را انجام دهید که از آن‌ها لذت می‌برید. این کار می‌تواند شامل ثبت‌نام در کلاس تنیس یا بسکتبال بازی کردن با دوستان شود. ورزش می‌تواند بهترین روش برای بازگشت به تناسب اندام و همچنین سلامت روحی باشد.

از بدن خود استفاده کنید

اهمیت انجام تمرین‌های قدرتی، غیرقابل انکار است، اما باشگاه‌های ورزشی سرپوشیده و ردیف‌های ماشین‌های ورزشی می‌تواند اندکی ترسناک باشد. در مقابل، به تمرینات ورزشی متناسب با وزن بدن همچون پرس سینه، شنا و دراز و نشست روی آورید که بسیار تاثیرگذار بوده و در همه جا می‌توان آن‌ها را انجام داد ( و مسلما نیازمند ابزار خاصی هم نیستند ).

در صورت امکان شنا کنید

اگر به استخر دسترسی دارید، شنا کردن می‌تواند یک گزینه فوق‌العاده عالی باشد زیرا بدون آسیب رساندن به عضلات، باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و همچنین اگر از کمر درد رنج می‌برید، این ورزش بسیار کارآمد است. بیایید واقع‌گرا باشیم. در آب بودن به انسان آرامش می‌دهد. همانطور که می‌دانید آرامش ذهن و بدن هر دو مهم هستند.

برنامه‌های ورزشی تماشا کنید

تماشا کردن برنامه‌های ورزشی روش فوق‌العاده‌ای برای به هیجان آوردن و ورزش کردن شماست زیرا در خانه خود هستید و اختیار کنترل از راه دور تلویزیون خود را دارید. همچنین می‌توانید ویدئوهایی را به صورت آنلاین پیدا کنید که دستورالعمل انجام هر ورزشی از یوگا تا کیک بوکسینگ و پیلاتس را دارند.

 

( التراتن اولین باشگاه بدون تحرک ثبت شده در ایران , تناسب اندام با ورزش )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

 

 

اکنون به بخشهایی از برنامه های ورزشی دستگاه التراتن اشاره میکنیم

سیستم بیو الکترونیکی بسیار پیشرفته که با تحرکات بیولوژیکی خود موجب کاهش وزن ، کاهش سایز موضعی ، اصلاح سلولیت و موزون سازی اندام میشود. فازهای متوالی و کاملا علمی این سیستم ارائه دهنده و شبیه ساز فعل و انفعالات مختلف بدن در حین تمرینات ورزشی بوده و موجب کاهش بافت چربی و افزایش سایز فیبرهای ماهیچه ای میشوند . از دیگر کاربردهای این سیستم موزون سازی پس از زایمان ، موزون سازی عمقی ماهیچه ها ، تقویت عضلات کف لگن ، لیفت سینه ها ، سم زدایی و درناژ لنفافی و زدودن استرس از بافت های مختلف بدن می باشد

 

*کاهش سایز فوق العاده سریع

این برنامه برای از بین بردن سریع سایزهای نامطلوب با نتایجی قابل انتظار حتی در یک جلسه اصلاحی طراحی شده است ، امواج و سیگنالهای چرخشی کمک به تخلیه مایعات اضافه ، تنزل و تقلیل حجم چربی و سفت کردن ماهیچه های اطراف شکم ، کمر ، باسن و ران ها را می کنند.

*کاهش وزن مناسب

این برنامه می بایست با یک روش رژیم غذایی سالم با هدف تقلیل وزن طراحی شود ، ترکیب مقدار کالری و چربی کنترل شده با تحریکات بیولوژیکی متمرکز التراتن ، سرعت کاهش وزن و سایزها را افزایش میدهد . همچنین در این هنگام بدن شما سر فرم آمده و پوست های شل جمع شده و ماهیچه ها سفت خواهد شد و به دفع سموم از بدن نیز کمک خواهد کرد . ادامه این عملیات باعث این شده که بدن ، وزن از دست داده خود را نگهداری کرده و سطح انرژی را در بدن بالا ببرد .

*اصلاح سلولیت فقط برای خانم ها

این برنامه میتواند با روش لاغری ویژه ، تخلیه از طریق غدد لنفاوی را تسریع کند و با استفاده از کرم ها و ژل های زد سلولیت سرعت تاثیر پذیری رفع سلولیت را افزایش دهد . تحریکات زمانبندی شده مشوقی خوواهند بود که کمک به شکست بافتهای چربی در لایه زیره پوست کرده و همانند پمپ تخلیه ظریفی ، پس مانده های لنفافی را از بدن تخلیه میکند.

*موزون سازی بعد از زایمان

این برنامه به منظور بازگردانی خاصیت ارتجاعی ماهیچه ها بعد از زایمان و کاهش انباشته های موضعی چربی طراحی شده است . این عمل را میتوان در ناحیه بالای شکم بعد از این که چکاب های کامل بعد از زایمان مثبت بود و خونریزی متوقف شده باشد انجام داد.

*موزون سازی عمقی ماهیچه

پالس های با دامنه پهن و تحرکات طولانی این برنامه به ماهیچه هایی دسترسی پیدا خواهد کرد که معمولا با ورزش های هوازی هم قابل نشانه گیری نیستند. بکارگیری فوری این گروه از ماهیجه های بدنساز شما را قادر خواهد کرد که با سرعتی سریع به اندامی لاغر و روی فرم و تراشیده نائل آیید.

*موزون سازی و کشش پوست

این برنامه به گونه ای طراحی شده که تحرکات را در لایه غشایی پوست به دنبال هدف برگرداندن خاصیت ارتجایی آن دنبال کنند و همچنین مشوق تولی کلاژن و آلاستین برای سلامت لایه زیرین پوست و افزایش گردش خون بمنظوره اکسیژن رسانی به پوست و تخلیه سموم برای رسیدن به پوستی یکدست و با طراوت می باشد. این برنامه را میتوان با بکارگیری کرم های فرم دهنده و مرطوب کننده ها به نتایج بالاتری رساند

* موزون سازی ناحیه لگن خاصره

تحریکات بیونوری متناوب پالسهایی که با ترکیب پدگذاری در نقاط ویژه صورت میگیرد بمنظور قدرت دهی و بازسازی و ارتجاعی کردن ماهیچه های لگن خاصره و ارگان های حیاتی آن ناحیه می باشد . این برنامه ایده آل برای خانم هایی بدون فعالیت هستند و نیاز به تمرینات و بکاراندازی ماهیچه های لگن خاصره بدون اجرای الگوهای پیچیده و تمرینات طولانی دارند.

 

حتما این مطلب را هم میپسندید…

حتما این مطلب را هم میپسندید…

حتما این مطلب را هم میپسندید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *