مقالات

تناسب اندام و سلامتی , بدون تحرک

اولتراتن اولین باشگاه بی تحرک ثبت شده ایران

لاغری یا تناسب اندام

طبق آمارهای اعلام شده حدود 60 درصد مردم ایران دچار بیماری چاقی هستند، یعنی در طول یک هفته کم‌تر از 1 ساعت و نیم فعالیت بدنی با شدت متوسط دارند. این در حالی است که بسیاری از مردم هم دچار لاغری بیش از حدی هستند که حتی با وجود پرخوری وزن آن‌ها به حد متناسبی نمی‌رسد.( التراتن اولین باشگاه بی تحرک ثبت شده در ایران , تناسب اندام و سلامتی , بدون تحرک )

 

 

چاقی یا لاغری هر دو نام بیماری‌هایی هستند که به شدت برای سلامتی مضراند، اصولا افراد چاق یا بهتر است بگوییم افرادی که اضافه وزن دارند، با دیدن فردی که بسیار لاغر است، غبطه می‌خوردند. اما لاغری بیش از اندازه هم یک بیماری به شمار می‌رود و ممکن است تا مرحله‌ای پیش برود که شخص عاجز از انجام فعالیت‌های روزمره خود شود. در حقیقت تناسب اندام و متناسب بودن وزن انسان نسب به قد شخص، ترکیب بدن ایده آل و سلامت است.

بسیاری از افراد برای رسیدن به تناسب اندام از رژیم بسیار سختی استفاده می‌کنند که در اکثر آن‌ها یک ماده غذایی حذف می‌شود. می‌توان گفت خطرات و ضررهای چاقی به مراتب کم‌تر از این رژیم‌های بی‌پایه و اساس است. در اکثر این رژیم‌ها به سرعت کاهش وزن اتفاق می‌افتد، اما در واقع بدن در شرایطی که مواد غذایی لازم به آن نرسد شروع به استفاده از عضلات به عنوان سوخت می‌کند، در نتیجه فرد کاهش وزن خواهد داشت داشت اما بدن فرد دچار ضعف عضلانی و بیماری‌های مختلف خواهد شد.

رسیدن به تناسب اندام و وزن مناسب ممکن است مدت زیادی طول بکشد، اما لزوما به این معنا نیست که زمان زیادی در طول شبانه‌روز از شما بگیرد. می‌توان با حدود 30 تا 60 دقیقه فعالیت با شدت متوسط در طول روز و کمی دقت در تغذیه به مرور زمان به سلامت وزنی رسید.

حدود 45 دقیقه فعالیت با شدت متوسط در ورزش‌های کم هزینه‌ای مانند پیاده‌روی سریع، دویدن، طناب زدن، شنا، حرکات ایروبیک، ورزش‌های توپی، ورزش‌های راکتی، تمرین با دمبل، تمرین با توپ، کوهنوردی و … می‌تواند به طور کامل از افزایش وزن جلوگری کند. در صورت مداوم بودن این تمرینات روند کاهش وزن و چربی‌سوزی هم در بدن آغاز می‌شود وعلاوه بر تقویت عضلات، چربی‌های اضافه به عنوان سوخت مصرف می‌شوند.

در نهایت سلامت زیستن و رژیم غذایی سالم علاوه بر جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های مختلف، به شما کمک می‌کند تا به اندام متناسبی برسید و در نهایت با رعایت چند نکته که هزینه چندانی هم ندارد سلامتی شما را به ارمغان ‌می آورد.

تناسب اندام چیست؟

تناسب اندام چیست، یکی از سوالاتی است که ذهن بسیاری از ما را به خود درگیر کرده است. در دورانی که مصرف غذاهای مضر افزایش، و تحرک ما انسان ها کاهش پیدا کرده است، داشتن تناسب اندام یکی از کارهایی است که دست یافتن به آن، سخت و دست نیافتنی به نظر می رسد , ( شما میتوانید به راحتی در التراتن بدون کوچکترین تحرک در نهایت آرامش به تناسب اندام دلخواه خود برسید ) .

عوامل موثر بر تناسب اندام

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در بحث تناسب اندام، مطرح می شود، مناسب بودن توانایی فرد برای انجام فعالیت های روزانه است. فردی که تناسب اندام دارد، استقامت و قدرت کافی برای انجام کارهای روزانه داشته و می تواند بدون استرس، خستگی و یا بیماری به کارهای خود رسیدگی کند.

اگر بخواهیم به شکل دیگری به سوال تناسب اندام پاسخ دهیم، باید بگوییم تناسب اندام، مجموعه ای از ویژگی ها و خصوصیات جسمانی است که به فرد کمک می کند با راندمان و بازده بالاتری کار کند. برای تناسب اندام ویژگی های متفاوتی تعریف کرده اند که در ادامه در خصوص آنها صحبت خواهیم کرد.

( التراتن اولین باشگاه بی تحرک ثبت شده در ایران , تناسب اندام و سلامتی , بدون تحرک )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

ویژگی های تناسب اندام چیست؟

ویژگی های تناسب اندام چیست، موضوع دیگری است که باید به آن اشاراتی داشته باشیم؛ این ویژگی ها را می توانیم در عناوین زیر خلاصه کنیم:

  • افزایش پیدا کردن میزان انعطاف پذیری بدن، یکی از ویژگی های تناسب اندام است.
  • بالا رفتن قدرت عضلانی فرد نیز از دیگر ویژگی های یک برنامه تناسب اندام اصولی می باشد.
  • افزایش استقامت نیز در پی تناسب اندام به دست می آید.
  • استقامت قلبی – تنفسی نیز از دیگر خصوصیات بارز تناسب اندام می باشد.

انواع تناسب اندام چیست؟

تناسب اندام چیست را با صحبت در مورد انواع تناسب مورد بررسی قرار می دهیم. انواع روش هایی که برای تناسب اندام تعریف می گردد، به تیپ بدن فرد بستگی دارد. هر فرد با هر تیپ بدنی که دارد، می بایست برخی حرکت های مخصوص را انجام دهد تا به تناسب اندام دلخواه برسد. برای مثال، یکی از تیپ های بدنی، تیپ بدنی اندومورف است؛ این افراد از جمله کسانی هستند که استعداد زیادی برای چاقی و اضافه وزن دارند؛ حرکت هایی که برای تناسب اندام در این گروه توصیه می شود، در راستای کاهش میزان چربی است.

از دیگر تیپ های بدنی، اکتومورف ها هستند؛ این گروه، به صورت طبیعی و ذاتی، لاغر هستند و نیازی نیست برای کاهش وزن دست به تلاش خاصی بزنند. حرکت هایی که این گروه انجام می دهند در راستای ایجاد عضله و گاهی اوقات نیز افزایش سایز است. مسومورف ها نیز کسانی اند که بدنی عضلانی و تنومند دارند و تناسب اندام را به دلیل کاهش چربی بدن پیگیری می کنند.( شما میتوانید به راحتی در التراتن پاسداران بدون کوچکترین تحرک در نهایت آرامش به تناسب اندام دلخواه خود برسید ) .

تفاوت لاغری و تناسب اندام در چیست؟

تفاوت لاغری و تناسب اندام چیست، موضوع مهم دیگری است که می بایست در مورد آن صحبت کنیم. وقتی فردی تصمیم می گیرد لاغر شود، تنها چیزی که از دست می دهد، چربی هایی است که در قسمت های مختلف بدن انباشته شده اند.

در تناسب اندام، یک فرد علاوه بر آنکه چربی های اضافه را از دست می دهد، در جنبه های متفاوت نیز به آمادگی لازم دست پیدا می کند؛ این یکی از مهم ترین تفاوت هایی است که بین لاغری و تناسب اندام وجود دارد.( شما میتوانید به راحتی در التراتن فرشته بدون کوچکترین تحرک در نهایت آرامش به تناسب اندام دلخواه خود برسید ) .

( التراتن اولین باشگاه بی تحرک ثبت شده در ایران , تناسب اندام و سلامتی , بدون تحرک )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

 

 

 

عوامل موثر بر تناسب اندام چه هستند؟

صحبت در مورد تناسب اندام چیست را با عوامل موثر بر تناسب اندام ادامه می دهیم. برخی از مهم ترین کارهایی که به شما کمک می کند به تناسب اندام برسید، به شرح زیر است:

  • اضافه کردن ورزش به برنامه روزانه، در ایجاد تناسب اندام کمک خوبی است. برخی متخصصان، شاه کلید تناسب اندام را ورزش می دانند.
    حذف کردن برخی غذاها مانند غذاهای فست فودی، از دیگر راه های رسیدن به تناسب اندام است. همان طوری که می دانید فست فودها، چربی زیادی دارند و زیاده روی در مصرف آنها می تواند باعث افزایش وزن شود.
  • حذف کردن نوشابه و نوشیدنی هایی که قند زیادی دارند، از دیگر عوامل کمک کننده در تناسب اندام است. اگر قند، بیش از مقدار لازم به بدن برسد، به چربی تبدیل شده و باعث چاقی در افراد می گردد.
  • پایبند بودن به یک برنامه غذایی صحیح در طی روز نیز از دیگر شرط های رسیدن به تناسب اندام است.

تناسب اندام بانوان چیست؟

لازم می دانیم در خصوص تناسب اندام در بانوان نیز نکاتی را ارائه دهیم. خانم هایی که دوست دارند به تناسب اندام دست پیدا کرده و قدرت کافی برای سر و سامان دادن به کارهای روزانه خود را داشته باشند، خوب است به نکات زیر توجه کنند:

  • یکی از رازهای تناسب اندام در خانم ها، داشتن یک برنامه مدون و مرتب برای ورزش است. اغلب متخصصان، توصیه می کنند خانم ها یک برنامه منظم برای ورزش کردن داشته باشند و خود را نسبت به انجام آن پایبند بدانند.
  • از دیگر کارهایی که خانم ها برای ایجاد تناسب اندام می توانند انجام دهند، کار کردن با وزنه است. تمرین با وزنه، میزان عضله سازی در بدن را افزایش می دهد و باعث سوزاندن چربی و کالری می گردد؛ این برای کاهش وزن بسیار مفید و راهگشاست.
    انجام درست حرکات از دیگر اصول دست پیدا کردن به تناسب اندام در خانم ها به شمار می رود. اگر به باشگاه می روید و یا اگر در خانه تمرین می کنید، تمام تلاش خود را به کار ببرید تا حرکات ورزشی را به درستی انجام دهید. انجام نادرست حرکات، نه تنها شما را به نتیجه دلخواه نمی رساند، بلکه باعث ایجاد آسیب های جسمانی نیز می گردد.
  • ( شما میتوانید به راحتی در التراتن سعادت آباد بدون کوچکترین تحرک در نهایت آرامش به تناسب اندام دلخواه خود برسید ) .

( التراتن اولین باشگاه بی تحرک ثبت شده در ایران , تناسب اندام و سلامتی , بدون تحرک )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

 

 

التراتن اولین باشگاه بی تحرک ثبت شده در ایران

سیستم بیو الکترونیکی بسیار پیشرفته که با تحرکات بیولوژیکی خود موجب کاهش وزن ، کاهش سایز موضعی ، اصلاح سلولیت و موزون سازی اندام میشود. فازهای متوالی و کاملا علمی این سیستم ارائه دهنده و شبیه ساز فعل و انفعالات مختلف بدن در حین تمرینات ورزشی بوده و موجب کاهش بافت چربی و افزایش سایز فیبرهای ماهیچه ای میشوند . از دیگر کاربردهای این سیستم موزون سازی پس از زایمان ، موزون سازی عمقی ماهیچه ها ، تقویت عضلات کف لگن ، لیفت سینه ها ، سم زدایی و درناژ لنفافی و زدودن استرس از بافت های مختلف بدن می باشد

اکنون به بخشهایی از برنامه های ورزشی دستگاه التراتن اشاره میکنیم

  1. لاغر نمودن و توازن اندام
  2. کاهش سایز فوق العاده سریع
  3. کاهش وزن مناسب
  4. اصلاح سلولیت فقط برای خانم ها
  5. موزون سازی بعد از زایمان
  6. تمرین های ورزشی بدون تحرک
  7. موزون سازی عمقی ماهیچه
  8. موزون سازی و کشش پوست
  9. موزون سازی ناحیه لگن خاصره
  10. بالا کشاندن ماهیچه سینه ها ( خانم ها ) ، موزون سازی ماهیچه سینه ها ( آقایان )
  11. طرز ایستادن
  12. تخلیه لنفاوی
  13. سموم زدائی و گردش جریان خون
  14. شادابی پوست
  15. ماساژ
  16. تمرینات ورزشی
  17. کشیدن عضله
  18. ترمیم یا بهبودی
  19. توان بخشی و…

( التراتن اولین باشگاه بی تحرک ثبت شده در ایران , تناسب اندام و سلامتی , بدون تحرک )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

حتما این مطلب را هم میپسندید…

1 نظر در “تناسب اندام و سلامتی , بدون تحرک

  1. Shahram گفت:

    بهترین باشگاه بهترین دمتون گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.