مقالات

تقویت عضلات کمر با ورزش

اولتراتن اولین باشگاه بی تحرک ثبت شده ایران

آیا با ورزش کردن دیسک کمر خوب می شود ؟

همان طور که می دانید ستون فقرات ( از گردن تا پایین کمر ) از مهره هایی تشکیل شده که فضای بین آن ها را دیسک های بین مهره ای قرار دارد. دیسک کمر به زمانی اطلاق داده می شود که این دیسک بین مهره ای از حالت عادی خود خارج شده و دچار بیرون زدگی با فتق شود. در این حالت به اعصاب نخاع فشار وارد می کند و سبب ایجاد درد های وحشتناک در کمر می گردد. فتق دیسک می تواند در اثر انجام غیر اصولی کارها، نداشتن فعالیت بدنی، انجام کارهای سنگین و … به وجود آید.( التراتن اولین باشگاه بدون تحرک ثبت شده در ایران , تقویت عضلات کمر با ورزش )

 

 

 

ورزش ها و حرکات اصلاحی ای وجود دارد که سبب تسکین درد های ناشی از دیسک کمر می شوند. در واقع منظور از درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش، انجام حرکاتی برای تسکین درد های وحشتناک و آزار دهنده می باشد.

درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش

سیستم محافظت کننده ستون فقرات; بافت های نرم اطراف آن ( به ویژه ماهیچه های اطراف کمر و داخل شکم ) هستند ; این ماهیچه ها باعث می شوند که فشار هایی که به کمر و ستون فقرات وارد می شود در بین این ها پخش گردد و متمرکز بر نقطه ی خاصی از ستون فقرات نشود.

بر اساس ضعف هایی که در این عضلات وجود دارد; سبب می شود در زمان انجام حرکات با فشار بالا ( مانند بلند کردن اجسام سنگین ) فشار بسیار زیادی بر ستون فقرات و کمر وارد شود و بیرون زدگی دیسک کمر را به همراه خواهد داشت. لذا می شود با ورزش های تخصصی کمر; مانع ایجاد و پیشروی دیسک کمر شد.

تمرینات و حرکات ورزشی که برای درد کمر مناسب هستند شامل حرکات کششی ملایم کمر، شکم و ماهیچه های بخش مرکزی بدن می باشند. در ادامه این حرکات را برایتان توضیح می دهیم. اما توجه داشته باشید این ورزش ها را به آرامی و کاملا صحیح انجام دهید. اگر در حین انجام حرکات در کمر خود احساس درد نمودید، باید انجام حرکت را متوقف نمایید.

در جهت اصلاح معجزه آسای دیسک کمر با ورزش، هر حرکت را با 5 بار تکرار انجام دهید و با مرور زمان و افزایش توانایی؛ تعداد تکرار را بیشتر نمایید.

پیاده روی روزانه

افزودن پیاده روی در روتین روزانه ی خود بهترین و ساده ترین درمان در تسکین درد های کمر است. پیاده روی علاوه بر افزایش گردش خون در بدن، سبب تقویت عضلات ستون فقرات می شود و مانع گسترس درد به قسمت های پایینی بدن می شود.

کمک گرفتن از میله بارفیکس

آویزان شدن از میله بارفیکس برای حدود 30 ثانیه در درمان دیسک کمر موثر می باشد. در این حرکت مهره ها تحت فشار قرار می گیرند تا بدین وسیله فاصله ی ایجاد شده بین مهره ها به مرور کمتر شود. این حرکت را با 3 تکرار با زمان 30 ثانیه ای انجام دهید و خیلی آهسته خود را رها کنید تا باعث گرفتگی نشود. اگر حس کردید اگر با انجام این حرکت احساس درد کردید از ادامه دادن آن پرهیز کنید. و…

 

( التراتن اولین باشگاه بدون تحرک ثبت شده در ایران , تقویت عضلات کمر با ورزش )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

 

 

پیشنهاد باشگاه بدون تحرک التراتن برای شما :

تمرین های ورزشی

تحرکات تناوبی و پر شدت و قدرت این برنامه ماهیچه های شما را سریعا موزون ، سرحال و نیرومند نموده که باعث بدنی سلامت و خوش فرم خواهد شد .

موزون سازی ناحیه لگن خاصره

تحریکات بیونوری متناوب پالسهایی که با ترکیب پدگذاری در نقاط ویژه صورت میگیرد بمنظور قدرت دهی و بازسازی و ارتجاعی کردن ماهیچه های لگن خاصره و ارگان های حیاتی آن ناحیه می باشد . این برنامه ایده آل برای خانم هایی بدون فعالیت هستند و نیاز به تمرینات و بکاراندازی ماهیچه های لگن خاصره بدون اجرای الگوهای پیچیده و تمرینات طولانی دارند.

طرز ایستادن

فرکانس پایین و تحریکات طولانی مدت در این ناحیه به ماهیچه های کمر نیرو خواهد بخشید که نهایتا برای تعادل و صحیح ایستادن بدن بسیار مفید است و بنا براین استرس را در این منطقه آزاد کرده و خط قامت و یکپارچگی وی را تداوم میبخشد. تمرینات خوب و صحیح ایستادن ، جلوگیری از قوز کمر و دردهای مفاصل در مشتریان پا به سن گذاشته می نماید.

ماساژ

برنامه تناوبی بیونوری ماساژ، فرد را از مقاطع ملایم، متوسط، و عمیق ماساژ دلپذیر عبور می دهد که در ادامه با تخلیه لنفاوی ماهیچه های خسته و دردناک را التیام می بخشد. برنامه ماساژ همچنین ممکن است با بکارگیری روغن های حیاتی ( ESSENTIAL OIL ) نیز مسرت بخش تر شود. کافی است پنج قطره از این روغن را در یک کاسه کوچک آب گرم ریخته و مقداری از این مخلوط را روی قسمت خود چسب پدهای نوری بپاشید یا اسپری کنید.

ضد استرس

پالس هایی با فرکانس های متناوب و سیگنال های میکرونی التراتن که مختص استرس زدایی طراحی شده اند، سبب خواهند شد که فرد را تسکین داده و این امر بخاطر تشویق بدن به تولید اندورفین ( ENDORPHIN ) که احساس سالم بودن و راحتی را القا می کند. حرکات مواج این تحریکات بیونوری همچنین گرفتگی عضلانی را آرام و میزان آدرنالین ( ADRENALINE ) را پایین خواهند آورد. این تحریکات بایستی بطرز ظريف صورت پذیرد.

قدرت

این برنامه یک آماده سازی کوتاه مدت اولیه دارد که بلافاصله با سیکل پر شدت و قدرت دنبال می شود و باعث انقباض ماهیچه ها در سطح بالایی می گردد. در این برنامه تدبیر به این نحو اتخاذ شده که تمرکز بالایی روی ماهیچه ها برای توسعه دادن به توده آن داده شود و سپس با فرکانس های مختلف تناوبی از استرس عضله ها و انباشته شدن اسید لاکتیک جلوگیری بعمل می آید. این برنامه ای است ایده آل برای مشتاقان داشتن ( هیکل روی فرم ) که خواستار بدنی قدرتمند بدون عضلات برآمده می باشند

نیرومندی

در سیستم نیرومندی شما می توانید به پیشرفتی فوق العاده دسترسی پیدا کنید. هنگامی که این برنامه را به تمرینات نیرومند سازی در باشگاه ورزشی اضافه نمایید. نه تنها نتایجی که از این روش میگیرید تند و سریع است بلکه سیستم انقباض عضلانی و تعادل آن با وقت استراحت فی ما بین و فرکانس های پالسی از ضرب دیدن عضلانی نیز جلوگیری می کند

استقامت

با بهره گیری از این تحقیق : تحریکات الکتریکی می تواند استقامت را زیاد کرده و مقاومت به خستگی را افزایش دهد” التراتن هم این برنامه را با یک آماده سازی اولیه شروع و سپس سریعا با یک سری از انقباضات عميق، عضلات بافت قرمز اکسید شده ( OXIDATME ) عضلات بافت متوسط اکسیده و یا قندی شده
( OXIDATME/G LYCOLYTIC ) را توان بخشیده و سطح انرژی را در آنها بالا می برد

 

( التراتن اولین باشگاه بدون تحرک ثبت شده در ایران , تقویت عضلات کمر با ورزش )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

 

 

علت درد پایین کمر

برای این که بدانیم چه ورزشی برای درد پایین کمر ما مناسب است اول باید دلایل این درد را بشناسیم. بهتر است بدانید کمردرد ها همیشه دلیل خاصی ندارند. گاهی افراد بی دلیل دچار بیماری شده و خود به خود هم اصلاح می شوند. اما در اکثر موارد درد پایین کمر از عوامل زیر ناشی می شود.

  • فشار عضلات یا رباط ها
  • پاره شدن یا شکستن دیسک کمر
  • آسیب های مربوط دنبالچه
  • آرتروز
  • نا هنجاری های اسکلتی
  • سیاتیک
  • پوکی استخوان
  • تنگی کانال نخاعی
  • گوژپشتی ( قوز کمر )

باز هم تاکید می شود که موارد ذکر شده تنها دلایل درد پایین کمر نیستند و ممکن است فردی به یک دلیل ناشناخته ای کمردرد گرفته باشد. در کل توصیه می شود برای تشخیص نوع کمردرد خود به متخصص مراجعه نمایید.

اصلاح درد پایین کمر

اکنون که با دلایل درد پایین کمر آشنا شدیم می توانیم بفهمیم کدام یک از اندام های بدن نیاز به اصلاح دارند. خوشبختانه کمردرد با روش های صحیح و اصولی قابل اصلاح است. روش های زیادی برای اصلاح کمردرد وجود دارد، از جراحی های سخت گرفته تا حرکات ورزشی ساده. مسلما هیچ فردی دوست ندارد جراحی شود مگر این که مجبور شود. به همین دلیل بیماران ابتدا تمایل دارند با روش های ساده تر مشکلشان برطرف شود.

 

( التراتن اولین باشگاه بدون تحرک ثبت شده در ایران , تقویت عضلات کمر با ورزش )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

 

مزایای ورزش بر کمر

استحکام ستون فقرات کمری ( قسمت پایینی کمر ) تا حد زیادی به عضلات حمایت کننده شکم ( نزدیک معده ) و کمر وابسته است. عضلات شکمی با قابلیت تولید فشار بر روی ستون فقرات، یک ستون پشتیبانی کننده ایجاد می کند که تکیه گاه اولیه ستون فقرات محسوب می شود. عضلات کمر نیز تکیه گاهی از پشت برای ستون فقرات فراهم می سازند. به عبارت ساده تر، ستون فقرات و دیسک ها توسط عضلات احاطه شده اند و هرچقدر این عضلات قوی تر باشند، تنش و فشار کمتری روی دیسک ها و مفاصل وارد می شود. یکی از اهداف فیزیوتراپی درد پایین کمر ایجاد یک کمربند عضلانی در اطراف ستون فقرات است.

فایده درمان کمردرد با ورزش

اکثر دردها در ناحیه ی پایین کمر خود به خود اصلاح خواهند شد با این حال تمرینات فعال باعث کاهش درد بیمار و بهبود عملکرد آینده او خواهد شد. داشتن برنامه های تمرینی مداوم احتمال بروز درد های آینده را در کمر را کاهش می دهد. در صورت عدم وجود منع برای اصلاح ورزشی یا نیاز فوری بیمار به جراحی اضطراری، به اکثر بیماران توصیه می شود قبل از بررسی جراحی، یک دوره از برنامه های باشگاه التراتن را بگذرانند.

چه زمانی تمرینات مفید نیستند

بسیاری از بیماران به متخصصان شکایت می کنند که فیزیوتراپی نه تنها درد کمر آن ها را کاهش نداده بلکه بیشتر هم کرده. در این جا به چند دلیل که فیزیوتراپی ممکن است درد کمر را کاهش ندهد، اشاره می کنیم :

بیماران تمرینات را به طور نادرست اجرا می کنند

ممکن است بیماران به طور کامل ندانند که نحوه صحیح انجام تمرین ها چگونه است. بیماران همیشه باید ورزش ها را توسط یک فیزیوتراپیست آموزش ببینند و انجام دهند. یک فیزیوتراپیست متخصص می تواند خطا های احتمالی در عملکرد ورزش را اصلاح کند.

 

( التراتن اولین باشگاه بدون تحرک ثبت شده در ایران , تقویت عضلات کمر با ورزش )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

 

بیماران دقیقا به برنامه ورزشی تجویز شده پایبند نیستند

اگر بیمار تمام تمرین های توصیه شده را انجام ندهد یا زمان کافی برای برنامه خود نداشته باشد، فیزیوتراپی باعث کاهش دردش نخواهد شد. انجام تمرین های ورزش در بازه ی زمانی طولانی تر از زمان اختصاص یافته در درمان حتی می تواند باعث تقویت بیشتر هم بشود.

بیماران در طولانی مدت، تمرینات ورزشی خود را انجام نمی دهند

بهتر است تمرینات فیزیوتراپی تجویز شده پس از دوره اولیه فیزیوتراپی ادامه یابند. معمولا توصیه می شود که تمرین های ثبات دهنده و پویای ابتدایی توسط بیمار ادامه یابد. حتی می توان این حرکات را به آرامی به برنامه تمرینی گسترده تری مانند تمرینات ایروبیک کم فشار نیز تبدیل کرد.

 

حتما این مطلب را هم میپسندید…

حتما این مطلب را هم میپسندید…

حتما این مطلب را هم میپسندید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *